Wszystkie teksty , zdjęcia i projekty są mojego autorstwa. Nie wyrazam zgody na ich rozpowszechnianie i kopiowanie bez mojej wiedzy.
Proszę uszanuj to.



piątek, 4 lutego 2011

Walentynkowo i krótki kurs decu na tkaninie

Witam.
Juz niedługo Walentynki więc uszyłam kilka serduszek . Serduszka-zawieszki z dodatkiem czerwieni i retro zdjęć.






A teraz szybki kursik decupage na tkaninie.
Potrzebne są:
- specjalny klej do decu na tkaninie-do nabycia w sklepach dla plastyków lub hobbistycznych.
- serwetka która chcemy wykorzystać,
- pędzelek
- tkanina-najlepiej biała,
-folia aluminiowa i cos sztywniejszego jako podkładka.

Na sztywnej podkładce(ja wykorzystuje książkę w twardej okładce) nakładam folie aluminiową . Na folie kawalek materiału na którym ma byc przyklejony motyw (wybieram białe tkaniny bo serwetkę lepiej widać).Smarujemy klejem materiał i delikatnie oddzieloną serwetkę naklejamy na tkaninę.



Jeżeli juz calość jest juz przyklejona , nakładamy ponownie klej i delikatnie rozsmarowujemy. Dzięki temu tez wszystkie nierówności zostaną wygładzone.


Następnie pozostawiamy do przeschnięcia. Czas schnięcia jest różny w zależności od tego jaki mamy klej i jak zaleca producent. Ja zostawiam na noc. Kiedy juz wyschnie prasujemy na lewej i prawe stronie.I motyw deku juz jest gotowy.

Teraz wystarczy tylko naszyć na woreczek, poszewkę czy inna rzecz, mozna ozdobić i małe dzieło juz zrobione.


Ozdobione rzeczy taka techniką możemy prać . To jest sposób w jaki ja ozdabiam woreczki i inne rzeczy ta metodą.
Zyczę udanej zabawy z techniką decu na tkaninie. Bardzo fajna sprawa. Polecam.
Zycze udanego weekendu.
Buziaki









45 komentarzy:

  1. dzięki za kursik tylko nigdzie nie mogłam znaleść tego kleju bo chetnie coś bym wyczarowała.Może masz jakis sklep internetowy ?A serca świetne ale oczywiście jak zwykle.
    pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj :)
    Lubie decu na tkaninie, kilka prac tą techniką mam już za sobą, fajne efekty.
    Czemu juz tego nie robię ?!
    Świetne serduszka - jak zwykle :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny kursik, tylko czy naprawdę można to potem prać? Tego się troszkę obawiam :(
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Szast prast klejem i tyle??? No kurcze! A ja nie tykałam decou- na tkaninie, bo bałam się że tam czarów-marów trzeba wykonać masę, żeby się trzymało. :))) Dzięki za podpowiedź.
    A serca cudne! Urzeka mnie ta "nonszalancja" w wykończeniu, te brzegi słodko postrzępione, te niteczki malowniczo faliste. MaJu jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się kilkakrotnie zastanawiałam jak ty to robisz, a teraz już wiem. Może i ja się skuszę, bo wczoraj odkryłam w moim mieście sklep hobbistyczny i już kilka rzeczy sobie upatrzyłam.
    Serca śliczne - romantyzm bije od nich:-)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na bardzo prosty sposób:)Używasz kleju Heritage(ten na zdjeciu) czy jakis inny?

    OdpowiedzUsuń
  7. no Anetko dzieki wielkie zakursik sprobuje.czasem by sie rzydalo .kiedys widzialam gdzies i jeszcze pracuja przez papier do pieczenia.ah te serca lapia za serce

    OdpowiedzUsuń
  8. MaJu kochana, toż to specjalnie dla mnie kursik:) Dziękuję Ci bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki za kursik. Już jest na moim blogu i będzie służył wszystkim zaglądającym:))))

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne serduszka - jak zawsze dopracowane do perfekcji.
    No i kursik przydatny :)
    Buziole ślę
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć Anetko serduszka śliczne. Jeśli chodzi o decu na tkaninie to z tym praniem tak nie do końca. Ja widziałam jak wygladają prace po praniu z zastosowaniem różnych klejów. Niestety żadne z nich nie zapewniły ochrony przed zniszczeniem motywu w praniu, nawet tym delikatnym w niskiej temp :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Niemożliwe, że tak proste, że tak mało materiałów do wykonania decu potrzeba;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za szybki i przydatny kursik :)
    Ale i tak jesteś Mistrzyni w tej branży ;)
    Czy te serca są na sprzedaż??
    Buziak M.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzieki Anetko za tem kursik! Wydaje sie, ze tylko szas-plast i gotowe! Koniecznie musze sprobowac!!!!

    Serduszka sliczne! Dzieci dajace sobie buziaczka rozbrajajace!!!!
    Sciskam mocno z bardzo wietrznej wyspy

    OdpowiedzUsuń
  15. no to teraz wiem jak to się robi - dzięki serdeczne :)
    a serca cudowne i typowo dla zakochanych :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  16. Anetko,
    Znowu mnie zawstydzasz! Kiedy masz na to czas? Super pomysł z kursikiem. Teraz to ja na pewno zabiorę się do decu:-)) Wszystko już przygotowane, czekam tylko na ferie dzieciaków - a to już za tydzień!
    Buziaczki
    Beata Wyrwas

    OdpowiedzUsuń
  17. Witajcie.

    Ja używam kleju "Heritage" lub " Textil poch".
    Ten pierwszy zakupiony w "drewnianej doline" natomiast drugi na www.hobbycentrum.pl
    Osobiście wole ten drugi. Czas schnięcia klejów jest różny w zależności od informacji jaką zamieszcza producent. Jedne juz po 3 godz nadają sie do dalszej produkcji a inne muszą schnąc np. 12 godzin.

    Co do prania -to osobiście prałam ale tylko ręcznie.Musiałam prezetestować. Prałam delikatnie i nie tarłam po obrazku-nic sie nie działo. Niewiem jak by to wyglądałao w pralce. Być może pod wpływem dłuższego cyklu i temperatur mogłoby sie cos uszkodzić. W poście rozpędzilam sie i napisałam w pralce-bład poprawiłam. Chociaż niepamiętam jakie zalecenia daje producent-czy recznie czy w pralce- napewno na obu klejach producent pisze , ze mozna pać.
    Ale w celu zabezpieczenia możemy kilkakrotnie posmarowac naklejoną juz serwetke lub zastosowac jakies medium zabezpieczające . W sprzedaży jest tego duży wybór.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Moemagdo-tak serduszka są na sprzedaż tylko nie posuiadam juz tego kolorowego z dziewczynką i chłopcem . Jak jestes zainteresowana -czekam na meila.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana STRASZNIE CI DZIĘKUJĘ,PROSIŁAM JAKIŚ CZAS TEMU O KURSIK,DZIĘKI TOBIE JESTEM W SIÓDMYM NIEBIE,Z CAŁEGO SERCA JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ,a serduszka zabrakło tchu-są śliczne jak zawsze w moim stylu,uwielbiam retro,buziaki,pa,pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  20. Och Majeczko cuda cuda cuda jak zawsze:) sloneczko adres juz dawno wyslalam mam nadzieje ze doszedl.pozdrawiam serdecznie.A serduszka sa przesliczne!

    OdpowiedzUsuń
  21. AAAA Majeczko kochana a czy pozwolila bys mi kursik pokazac moim innym kolezankom w takim miejscu Deccoria oczywiscie podajac kto i co :):):)dziewczyny kochaja takie kursiki a ja im czesto pokazuje moje i innych ludzi .Ostatnio pokazalam rzeczy atenki,byly zachwycone.Jesli nie zgodzisz sie to oczywiscie nie bede miala za zle,ale przeciez takie cudenka trzeba pokazywac:):):)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja za kursik bardzo dziekuje bo..nie mialam pojecia ze to sie tak robi,bylam pewna ze jest to nadruk:):):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Serduszka co tu duzo pisac sa slodziutkie!
    Kursik fajnie przedstawilas, bardzo czytelnie, ja kiedys probowalam ta technike i jest dosyc prosta, wiec fajnie ze zachecasz:-)))
    Buziaki i milego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  24. dziękuję za kurs!!! tego mi było trzeba - teraz już wiem, jak zrealizować pomysł walentynkowy :)))
    a powiedz mi jeszcze, proszę, napisy na materiale (na sercach, poszewkach) przygotowujesz za pomocą papieru transferowego?

    OdpowiedzUsuń
  25. i jeszcze mam pytanie: czy to musi być serwetka, czy na przykład może to być kartka papieru z wydrukowanym w drukarce zdjęciem? albo ostatecznie papier śniadaniowy?

    OdpowiedzUsuń
  26. Efektowne serca! Mi też się przyda taki instruktaż, bo jeszcze nigdy nie próbowalam decou na materiale, a to takie proste! Dziekuje i serdecznie pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Serducha świetne, idealny i oryginalny prezent na Walentynki!!! A kurs świetny, ja na pewno skorzystam w przyszłości! Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  28. TO piekne serduszka ach, znowu Twoje zdolne lapki uszyly cos super slicznego!
    Dzieki za instruktarz, nie wiedzialam, ze to takie latwe to decu na tkaninie:-)
    buziole
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  29. Extraordinario trabajo, como siempre.
    Un beso y feliz fin de semana
    Lola

    OdpowiedzUsuń
  30. Majeczko bardzo dziekuje podaje ci namiar www.deccoria.pl moj nick Bellarosa:):)hm co z tym adresikiem,juz dwa razy wysylalam,moze masz jakis inny adres,bo nie um iem sobie tego wytlumaczyc.Sciskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziekuje , dziekuje , dziękuje. :)

    Bellisima- mój adres :majuhandmade@gmail.com
    Ja pisalam do Ciebie kilka razy. Niewiem czemu nie dochodzi :(Ale spróbuje jeszce raz.

    Decu-galeryjka- napisy i zdjecia na materiale to transfer.Nie próbowałam nogdy drukowac na papierze sniadaniowym czy pergaminie i przyklejac na materiale ale można spróbowac zrobic . A nóż sie uda. Podsunęłąś pomysł i jak klej przyjjdzie bo zamawiałam to spróbuje tej techniki.

    Pozdrawiam i ściskam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  32. dziękuję ci za kursik, klej już kupiłam , tylko, że czasu mi brak teraz i chyba ochoty. Muszę przeczekać:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  33. Tez lubie ta technike, szybko i prosto :) ja Czasem prasuje juz od razu po nalozeniu warstwy kleju, przez papier oczywicie :)serducha sa swietne!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  34. a ja Maju już miałam nadzieję,że u nas w Sł...mozna kupić ten klej...no cóż poszukam w sieci-dziękuję za namiary.Ja dotej pory robiłam na kleju do decu..zwykłym..ale nie prałam...swietny kursik...pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny kursik, czegoś takiego szukałam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Twoje serducha są urocze :)
    dzięki za kursik ...
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajnie, że pokazałaś jak się to robi, bo zawsze się zastanawiałam: JAK ONE TO ROBIĄ??????????
    Proste, miłe i ładne :)
    Twój woreczek cacuszko !!!!a serducha romantic :)
    *Buziaki*

    OdpowiedzUsuń
  38. Serduszka w twoim wykonaniu są przepiękne i bardzo orginalne, naprawdę podziwiam.
    Kurs bardzo mi się przyda. Dziękuję :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie , a ciebie biorę nawieczną obserwację. Cudowne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nigdy nie komentuję tego co oglądam na tej stronie, ale dziś w ten ponury dzień (11.02) Twoje Serca podniosły mnie na duchu. Piszę Serca a nie serduszka bo ich wyjątkowość wskazuje na ich wielkość. Można tylko pozazdrościć talentu, pomysłu i umiejętności.
    Cudowne!!!
    Marka

    OdpowiedzUsuń
  40. Tej wiedzy mi brakowało! Cudownie Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziękuję za kurs!!!A serca są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  42. zawsze się zastanawiałam jak to jest zrobione
    teraz już wiem i jak kupię tylko klej będę próbować
    bardzo dziękuję i pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  43. OLÁ!!EU AMAR SUAS DICAS,PARABÉNS AMIGA.OBRIGADA POR COMPARTILHAR.VALÉRIA.(BRASIL).

    OdpowiedzUsuń
  44. Veliko Hvala za tutorial o dekupazu na tkanini.Nisam znala da moze da se pere:)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję